Inne

Jak wysłać przesyłkę w DHL POP?

Branża e-commerce doskonale wie, jak ważne jest dopasowanie dostępnych metod dostawy i płatności w sklepie internetowym do gustów klientów. Niekiedy to właśnie brak preferowanej opcji zapłaty czy doręczenia skłania kupujących do skorzystania z usług konkurencji. Przewoźnicy wychodzą więc naprzeciw oczekiwaniom rynku, umożliwiając nadania i odbiory przesyłek w punkcie. Własną sieć punktów paczkowych stworzyła na przykład firma DHL Parcel. Co warto wiedzieć o DHL POP?

Punkt partnerski DHL Parcel – co to takiego?

Punkt partnerski DHL POP to miejsce, w którym klienci tego przewoźnika mogą nadawać i odbierać przesyłki. Punkty DHL ulokowane są zwykle w dogodnych, często uczęszczanych miejscach – tak, by zapewnić klientom maksymalną wygodę korzystania z usług firmy kurierskiej. Rozbudowując tę sieć, DHL Parcel Polska współpracuje z różnymi właścicielami lokali usługowych, zrzeszając zarówno najbardziej rozpoznawalne marki (np. Biedronka), jak i małe, prywatne biznesy. Punkty obsługi paczek DHL POP to między innymi:

  • sklepy spożywcze (na przykład Lidl, Żabka, Lewiatan, ABC),
  • stacje benzynowe (na przykład Shell),
  • salony prasowe (takie jak Inmedio, Relay).

W skład sieci punktów DHL wchodzą również automaty paczkowe DHL Locker. Obecnie jest ich ponad 170, a liczba ta stale rośnie.

Jak wygląda obiór przesyłki w punktach DHL POP?

Punkt DHL to nie tylko proste nadania, lecz również łatwy i wygodny odbiór przesyłek. Jeżeli odbiorca wybierze taką opcję dostawy, w dniu doręczenia paczki do punktu otrzyma powiadomienie e-mail/SMS zawierające kod PIN. Ten ciąg znaków umożliwi odbiór przesyłki w wybranym lokalu. Dostarczona paczka będzie oczekiwać w punkcie DHL Parcel przez 7 dni. Jeśli zamawiający nie ma możliwości dokonania jej odbioru, może upoważnić do tego inną osobę – wystarczy przekazać jej kod PIN oraz numer listu przewozowego danej paczki. 

By Twoi klienci mogli nadawać paczki ze zwracanymi artykułami w takim miejscu, nie musisz uiszczać żadnych dodatkowych opłat lub podpisywać nowych dokumentów – wystarczy standardowa umowa z DHL. Jeżeli chcesz, by Twoi klienci mieli możliwość odbierania przesyłek w punktach, konieczna będzie integracja udostępnianej przez przewoźnika interaktywnej mapy punktów odbioru ze stroną internetową, na której sprzedajesz produkty. Wymagane do tego celu moduły znajdziesz na stronach DHL.

Jak nadawać w punkcie DHL POP?

Wysłanie przesyłki w jednym z obiektów tworzących sieć DHL POP jest nie tylko wygodne, lecz również dość proste. Wystarczy uzupełnić etykietę wszystkimi niezbędnymi informacjami, takie jak dane odbiorcy czy adres dostawy, a następnie nakleić ją na paczkę. Gotową przesyłkę należy już tylko zanieść do wybranego punktu. Jeśli chcesz ułatwić klientowi nadawanie przesyłek ze zwracanymi towarami, wygeneruj etykietę zwrotną i dołącz ją do paczki przed wysyłką zamówienia.

Pamiętaj jednak, że nie każdy obiekt składający się na sieć DHL POP może w danej chwili obsługiwać nadania. To, czy w danym punkcie jest taka możliwość, możesz sprawdzić na interaktywnej mapie udostępnianej przez przewoźnika. Wystarczy kliknąć wybraną lokalizację, a po wyświetleniu szczegółów na temat obiektu znaleźć informację o tym, czy obsługuje on nadania.

Odbiory i nadania w punktach DHL Parcel – czy warto?

Sieć punktów odbioru i nadań przesyłek DHL POP to ponad 14 000 obiektów rozmieszczonych zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych miejscowościach. Liczba ta stale rośnie, a przewoźnik wciąż nawiązuje nowe współprace. Wiele miejsc do wyboru to możliwość nadania lub odebrania paczki tam, gdzie to najwygodniejsze – blisko domu, miejsca pracy czy w ulubionym markecie.

Położony w sąsiedztwie punkt dostawy to także coś, co szczególnie cenią sobie klienci sklepów internetowych. Osoby zamawiające wiele paczek nie lubią czuć się ograniczane koniecznością czekania na kolejne wizyty kuriera. Wolą udać się do punktu i odebrać przesyłkę w dogodnym dla siebie miejscu i czasie. Między innymi to z tego powodu odbiory osobiste w punkcie cieszą się tak dużą popularnością. To właśnie dlatego też tak wielu przedsiębiorców zajmujących się handlem przez internet decyduje się dać swoim klientom taką możliwość.

Artykuł partnera

Komentarze (0)

Zostaw komentarz