Sport

Jaki wybrać drążek do podciągania?

Ćwiczenia siłowe to doskonały sposób na wzmocnienie mięśni i ich rozbudowanie. Ale to nie wszystkie korzyści płynące z tego rodzaju aktywności fizycznej. Trening siłowy pomaga także zrzucić zbędne kilogramy, polepsza stan układu kostnego, korzystnie wpływa na stawy czy chroni przed chorobami układu krążenia. Wbrew stereotypom wcale nie jest przeznaczony tylko dla mężczyzn – panie także mogą ćwiczyć siłowo i cieszyć się smuklejszą sylwetką, większą siłą i lepszym samopoczuciem. Aby realizować tego typu trening w domu, warto zakupić taki prosty przyrząd jak drążek do podciągania. Co warto o nim wiedzieć, aby zaopatrzyć się w dobry model?

Ćwiczenia z ciężarem własnego ciała to jedne z najpopularniejszych ćwiczeń siłowych. Dają bardzo dobre wyniki i nie wymagają drogiego, specjalistycznego sprzętu, który można znaleźć jedynie na siłowni. Jeśli ktoś chce ćwiczyć siłowo, powinien zakupić np. drążek do podciągania. To niepozorne narzędzie jest niezwykle skuteczne w kształtowaniu mięśni ramion, brzucha czy grzbietu. Co więcej angażuje w pracę także inne partie ciała, o czym przekonają się zwłaszcza początkujący amatorzy ćwiczeń siłowych. Aby móc spokojnie trenować we własnych czterech ścianach, dobrze jest kupić porządny drążek, który przetrzyma nawet intensywniejsze użytkowanie. Jakie drążki można znaleźć w sklepach?

Rodzaje drążków do podciągania

Mogłoby się wydawać, że kupno drążka do podciągania to proste zadanie. W końcu nie jest to zbyt rozbudowany sprzęt. Jednak producenci oferują bardzo dużo różnego rodzaju drążków, dzięki czemu ich wybór staje się nieco bardziej skomplikowany. Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę własne potrzeby i preferencje. Nie bez znaczenia jest także poziom umiejętności. Wybór drążka jest także mocno uzależniony od miejsca, w którym może zostać zamontowany. W jakie drążki do podciągania można się zaopatrzyć?

a)Drążek rozporowy – najbardziej popularny ze wszystkich drążków ze względu na prostotę montażu. Tego rodzaju produkt umieszcza się w futrynie drzwi lub ewentualnie między dwoma blisko siebie stojącymi ścianami. Drążek rozporowy nie wymaga wiercenia, co jest jego bardzo istotną zaletą, ale też jego udźwig może być nieco mniejszy niż w przypadku innych modeli drążków. Nie będzie też dobrym wyborem dla osób wysokich.

b)Drążek mocowany do ściany lub sufitu – także dość rozpowszechnione modele, które instaluje się przy użyciu kołków rozporowych. Są bardzo stabilne i mogą podciągać się na nich osoby także z dodatkowym obciążeniem. Najbardziej wygodne jest mocowanie do sufitu, bowiem zapewnia dużo miejsca ze wszystkich stron. Ponadto można na nim zawiesić np. worek treningowy.

c)Drążek wolnostojący – to już bardziej profesjonalny sprzęt, zajmujący sporo miejsca. Może być wyposażony w dodatkowe przyrządy do ćwiczeń, np. poręcze.

Drążek do podciągania – na co zwrócić uwagę?

Mocowanie drążka do podciągania to nie jedyna kwestia, na którą warto zwrócić uwagę. Przede wszystkim liczy się wygoda treningu, dlatego dobrze jest dokładnie zaznajomić się z ofertą producentów. Coś, co dla jednych może wydawać się dobrym rozwiązaniem, innym będzie w ćwiczeniach po prostu przeszkadzać. Na jakie elementy drążków warto zwrócić uwagę, aby być zadowolonym z zakupu?

a)Grubość rurki – zazwyczaj drążki mają rurki o średnicy około 30 mm, ale można też zakupić grubsze. Wówczas ćwiczenia będą bardziej wymagające, ale mogą być też mniej komfortowe.

b)Długość drążka – powinna być nieco większa, jeśli ktoś planuje ćwiczyć w szerokim chwycie.

c)Konstrukcja – dobry drążek to taki wykonany z jednolitej stali. Jest wówczas najbardziej wytrzymały.

d)Dodatkowe chwyty i wygięcia – zamiast pomagać w treningu, mogą jedynie przeszkadzać. Lepiej postawić na najprostsze modele drążków.

 

Materiał zewnętrzny